Tjänster

Våra tjänster

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig och ditt företag? Kontakta oss idag!

Telefon: +46-36-31 16 95
E-post: info@pcsupport.nu

Pyramid Affärssystem

Pyramid är ett komplett och flexibelt affärssystem för små och medelstora företag inom alla branscher. Allt sedan första versionen som släpptes i början av 1987 har programmet kontinuerligt anpassats till den stora kundbasens olika behov, för att i dag täcka in de flesta önskemål i sin standardlösning. Utöver de mer traditionella funktionerna finns ett flertal moduler t.ex. MPS med grafisk planering, serienummer med serviceorder, integrerad kassaförsäljning, batchhantering mm. 

Systemet är från början färdigt för att kunna användas, men för den som vill finns det möjlighet att enkelt skräddarsy sina egna registreringsbilder, lägga till fält i registren mm. Vidare har man extensiva sökmöjligheter som kan sparas som sökmallar, eller enkelt överföras till Officepaketet. 

Pyramid utvecklas av Unikum AB som vi haft samarbete med sedan 1992. 

 

 

Vi erbjuder både support och utbildning på Pyramid.

Utbudet består av 8 huvudmoduler och en rad tilläggsmoduler som kan installeras från början, eller kompletteras efter hand allt eftersom Era behov förändras. Utöver det finns en ny serie moduler som baserar sig på internet, E-Line. 

På grund av Pyramids position på marknaden har andra leverantörer kopplat sina funktioner till Pyramid. I Add-On produktfloran återfinns funktioner som lagerhantering via handdatorer, Fraktdokumentshantering samt Grafisk produktionsplanering.

 

Grundmoduler
  • CRM/Säljstöd
  • Fakturering
  • Leverantörsreskontra
  • Order/Lager/Inköp
  • MPL/MPS
  • Projekthantering
  • Redovisning
Tilläggsmoduler
  • Behörighet
  • Butik och Kassa
  • Bytkod
  • eBrev
  • EDI
  • Fakturaarkiv
  • Filialhantering
  • Flerlager
  • Giroutbetalning
  • Grafisk Planering
  • Import Order
  • Inventariesystem
  • Kollihantering
  • Koncernredovisning
  • Link Access
  • Link Bokföring
  • Lagerplatser
  • Miljö
  • OCR/Autogiro
  • Office Link
  • Prisinläsning/Prisbok
  • Redovisning Plus
  • Serienummer och Serviceorder
  • Statistik
  • Tidstämpling
  • Utlandsgiro
  • Uthyrning
  • Valutaorder
  • Varianhantering
  • E-handel

Automatisk fakturainläsning

Automatisera hanteringen av era leverantörsfakturor med vårt program för automatisk fakturainläsning.

Fenix Bildemonteringssystem

Fenix - I bildemonteringarnas tjänst sedan 1983…

Fenix 5 är det marknadsledande bildemonteringssystemet för bildemonteringsföretag.
PC-Support är återförsäljare av Fenix 5 som utvecklas av  Berg & Ström System AB.

Hjärtat i hela det system som gör att du som bildemonterare har hundraprocentig kontroll och att dina kunder snabbt och enkelt hittar delarna de söker är den centrala databasen Orion.

Med den centrala databasen säkerställs realtidssynkronisering mot andra bildemonterare. Tekniken möjliggör dessutom en lång rad nya verktyg och tjänster som underlättar din vardag som bildemonterare och ökar effektiviteten och därmed lönsamheten i din verksamhet.

Fördelar med en central databas:

Säkerhet

  • Modern och säker teknik – du bestämmer vilka data som ska vara synliga.
  • Alla data lagras parallellt i två serverhallar och skyddas bakom WebService API
  • Realtidssynkronisering – slut på dubbelförsäljning.

Utbyggnadsmöjligheter med externa program

  • FenFoto – effektiviserar arbetet med fotografering av delar.
  • Fenix5LP – lagring av lagerplatser.
  • Recopart – samarbetspartner som utvecklat program för Fenix 5.
  • Unifaun-integration – effektiviserar distansförsäljningen.

 

Fenix 5 finns installerat på c:a 70 bildemonteringsföretag i Sverige och Norge och körs på över 600 arbetsstationer.

Länk till Berg & Ström utvecklarna av Fenix.
Länk till www.laga.se sök efter begagnade bildelar.

IT-Drift

För att få mer tid till att fokusera på er kärnverksamhet och att ha koll på era it-kostnader kan ni välja PC-Support som driftpartner för er IT-miljö.

Ni väljer vilken lösning som för tillfället passar er bäst t.ex. hyra plats i vår servermiljö eller låta er serverpark stå kvar hos er och teckna ett fjärrdriftsavtal.

Hyra plats i vår servermiljö

Vi övervakar och tar backup och du undviker onödiga driftsstopp när problem uppstår. Har du verksamhetskritiska system och inte har den egna kompetensen för serverdrift så löser vi det för dig. Det är fortfarande en mer kostnadseffektivt väg än att anställa eller avdela egen personal. Din server placeras i vår datahall med el, kyla, backup, övervakning, säkerhet och sist men inte minst djupgående kompetens. 

Webbhotell

Vi lägger upp er hemsida på vår server. Servern är placerad i vår datahall med el, kyla, backup, övervakning, säkerhet och sist men inte minst djupgående kompetens.

Hosted Exchange

Behöver du mejl till företaget men inte har kompetensen eller möjligheten att ha hand om det själv så låt oss hantera mejlen åt er. E-postprogrammet ligger på våra servrar och backup görs dagligen. Samlar e-post, kontakter, kalender och att göra-listor Möjlighet att dela kontakter, mejlkorgar och kalendrar inom organisationen Kostnadseffektivt; ingen egen drift behövs, betala bara per användare.

Programutveckling

Vi utvecklar windowsprogram och mobilappar efter kundens behov.

Vi använder de moderna utvecklingsverktygen Delphi och Visual Studio.

 

Service- och supportavtal

Låt oss vara din IT-ansvarige.

Genom ett serviceavtal hjälper vi er med IT-frågorna på Ert företag vi tittar till Era servrar, nätverk, printrar och arbetsstationer.

Tidsintervallen och nivån bestämmer vi ihop, det kan vara allt från 1 gång om dagen till 1 gång i månaden.

Med andra ord kan vi vara Er IT-avdelning, så ni kan koncentrera er på kärnverksamheten.

Backuptjänst

Skydda dig mot utpressningsprogram.

På senare tid har många företag drabbats av så kallade ransomware eller krypteringsvirus. De är ofta maskerade som e-post från PostNord, Telia m.fl och mycket lätta att drabbas av då det räcker att någon användare klickar på den bifogade länken.
Det som då händer är att alla data som den smittade datorn har tillgång till (drabbar även NAS och andra kopplade enheter) börjar att krypteras och blir låst. Förövarna erbjuder sedan att offret kan köpa tillbaka sin data mot en lösensumma.

 

 

PC-Supports backuptjänst arbetar fristående från annan datalagring och är därmed säkrare mot attacker utifrån. Era arbetsstationer och servrar ansluter med hjälp av ett klientprogram mot backupservern och kopieringen sker i bakgrunden utan att störa arbetet.
Ni kan både ta backup på enskilda filer samt hela diskavbildningar som möjliggör återläsning av en komplett dator. Backuperna kan skickas via internet till PC-Supports backupserver eller en egen server placerad hös er.

Crona Kassasystem

Kassasystem från Crona Software

PC-Support är en återförsäljare av Crona Softwares kassasystem, nedan kan du läsa mer om anledningarna till att skaffa kassasystem från Crona.

Vårt utbud av Crona produkter

Upptäck vårt sortiment av Cronas kassasystem, kassaapparater och kortterminaler. Kontakta oss för skräddarsydda lösningar idag!

Kassasystem

Säljer du produkter? Crona erbjuder smarta flexibla kassasystem som är anpassningsbara för era behov.

Full integeration

Crona ERP

Crona Quick ett väldigt smart affärssystem som automatiserar vardagen för er med mycket administration.

Crona KassaSystem
Effektivitet – Snabbhet – Säkerhet

Crona POS erbjuder flexibla kassasystem som passar alla typer av butiker och verksamheter, oavsett storlek. Cronas webbaserade lösningar är enkla att använda och ger dig de verktyg du behöver för att driva och förbättra din affärsverksamhet.

Crona POS är ett kassasystem som erbjuder flexibilitet
och användarvänlighet för alla typer av företag

Crona POS från Crona Software är ett webbaserat kassasystem som förenklar försäljningen för både småföretag och större verksamheter. Detta kassasystem online är särskilt utformat för företag som säljer varor eller tjänster och behöver ett enkelt, effektivt och tillförlitligt system för att hantera sina transaktioner och kassaregisterkrav. Crona POS passar olika typer av verksamheter, från småföretag och enskilda butiker till större kedjor med både fysiska butiker och e-handel.

Crona Easy

• Perfekt för den mindre butiken.
• Webbaserat kassasystem.
• Hårdvara ingår i priset.
• Integration till Swish.

Crona Retail

• Det perfekta valet för butikshandel.
• Lager, kund och artikelhantering.
• Integration till Fortnox och Swish.

Crona Sport

• Optimala systemet för banor eller hallar.
• Integration till MATCHi.
• Lager, kund och artikelhantering.

Crona Kommission

• Marknadsledande system för second hand.
• Kunderna får egen sida för saldo och försäljning.
• Integration till Fortnox och Swish.

Självskanning med Swish

• Otroligt lätt att komma igång.
• Smidig köpupplevelse.
• Minskar väntetider och köer.
• All bokföring och statistik i kassan.
• Helt integrerat med kassasystemet.

Crona Onlineorder

• Snabb och enkel beställning online.
• Lägre transaktionsavgifter.
• Ingen inloggning krävs.
• Öka merförsäljningen.

Fördelar med Crona POS

Webbaserat

Oavsett vilket system du väljer hos Crona är det alltid webbaserat och du kommer åt det var som helst.

Köp, hyr eller använd egen utrustning

Du kan alltid köpa eller hyra komplett set av hårdvara från Crona. Har du redan egen kassautrustning går det fint att använda den också.

Till alla verksamheter

Cronas webbaserade kassasystem fungerar till alla typer av verksamheter. Crona anpassar sig efter dina önskemål och ser till att ni får den lösning som passar er bäst.

Support – alla dagar!

Support ingår till Cronas program. Sju dagar i veckan, året runt. Du kan få support via mail, chatt eller telefon.

Kassasystem med Fortnox-integration och andra system

Crona POS kan bland annat integreras med Fortnox, vilket gör det enkelt att överföra försäljningsdata direkt till bokföringssystemet. Detta är särskilt värdefullt för företag och butiker som vill spara tid och minska administrationen. Med en gemensam verifikation för all försäljning kan företag hålla koll på intäkterna och säkerställa att bokföringen alltid är uppdaterad och korrekt. Genom att integrera med andra system blir Crona POS en central del av företagets ekonomi och administration, vilket gör att du kan fokusera på kärnverksamheten.

Nyheten Crona GO

Detta är en helt ny, portabel POS-lösning, utvecklad för att möta de moderna kraven inom detaljhandel och servicebranschen. Med Nya Crona GO! kan ni hantera försäljning var som helst – perfekt för mindre butiker, foodtrucks, evenemang, bordsservering eller för att effektivisera kundflödet vid snabbkassor.

Vad är nya Crona GO?

Crona GO! är en bärbar allt i ett kassa, designad för att fungera både som en fristående kassa och som ett komplement till befintliga Crona system. Allt är förpackat i en smidig och portabel enhet.

Den fungerar utmärkt tillsammans med befintliga Crona kassasystem och gör det möjligt att bibehålla samma höga servicegrad som i ordinarie kassor men med en helt ny nivå av flexibilitet.

Crona GO! kombinerar kraftfull hårdvara med Cronas egen mjukvara och mycket av funktionaliteten hos Crona Kassasystem förpackat i en snygg enhet från Sunmi®. Självklart har systemet även stöd för Kivra, vilket gör det enkelt att hantera digitala kvitton.

En lösning som erbjuder:
• Smidig hantering av lager, kundregister, fakturaunderlag och order, direkt på plats.
• Inbyggd kortläsare, Swish och kvittoskrivare för sömlös betalningshantering.
• Integrerad digital kvittohantering med Kivra, för en modern och hållbar kvittolösning.

Anpassningsbart för alla tillfällen

Nya Crona GO! är mer än en mobil kassa – det är en kraftfull förlängning av kundernas befintliga Crona-system. Från evenemang till snabbare köhantering säkerställer Crona GO! en smidig och effektiv kundupplevelse, var som helst. Systemet är utvecklat med snabb och pålitlig hårdvara och erbjuder funktioner såsom lagerhantering, kundregister och avancerad statistik – allt för att ni ska kunna leverera bästa möjliga service, varje gång.

Crona EQS

EQS Kvalitetssystem Din Helhetslösning för Kvalitets och Verksamhetsstyrning. Ett komplett, modulärt system som anpassar sig efter dig och din verksamhet. Användarvänlig flexibel kostnadseffektiv.

Crona Lön

Gör lönen själv eller låt oss ta hand om allt! Cronas största program. Crona Lön från Crona Software är ett flexibelt och enkelt lönesystem designat för att möta behoven hos företag effektivisera sin lönehantering.

Crona Lön & HRM

Crona Lön & HRM samlar allt du behöver på ett ställe: från personalhantering och tidrapportering till reseräkningar, HRstöd, lönehantering och compliance. Den bästa lönehanteringen med full flexibilitet för dina HR behov.

Crona DokuMera

Gör som över 25000 företagare och slipp leta överallt, Crona DokuMera har avtalen du söker. Sveriges största samling mallar och avtal allt på samma plats. Mallarna är skrivna av experter inom sina områden så du kan känna dig säker när du använder en av Cronas mallar.

Crona ERP

Crona Quick är en webbaserad ERP lösning som erbjuder en komplett integrerad lösning för kund och säljsystem, lagerstyrning, verkstadsstyrning, bokföring, resursstyrning, webbutik och mer. Systemet är utvecklat av samma team med samma verktyg under tre generationer, vilket ger en sömlös och skräddarsydd lösning för varje kund.

Med över 30-års branscherfarenhet har Crona utvecklat systemet så flexibelt att det kan anpassas till en mängd olika branscher, från motorcyklar till bilar till båtar och mer.

Webbaserat affärssystem

• Ekonomistyrning & Bokföring
• Butik- och kassalösning
• Automatisk lagerhantering
• Säsongslagringsmodul

• Mobilapp med åtkomst överallt
• Kalendermodul och tidsregistrering
• E-Handelsplattform
• Automatisk ordermatchning - matchar order, fakturor och lagersaldo automatiskt

Ett starkt, stort och smidigt system

Ett bra affärssystem har likheter med en elefant – det är starkt, intelligent och pålitligt, kan hantera stora mängder data och har en god översikt. Det kan minnas information och händelser under en lång tid. Ett affärssystem ger också en strukturerad och organiserad hantering av verksamheten, där olika delar av systemet samarbetar. På så sätt skapar Cronas affärssystem en helhetsbild av verksamheten som underlättar effektiv planering, kontroll och beslutsfattande.

ERP – direkt i mobilen

Har ni till exempel servicetekniker ute på fältet? Med alla funktioner i en app kommer de åt manualer, information, kommunikation och allt de behöver, överallt — när som helst! Quick3 Mobile samlar alla funktioner som du annars skulle behöva många olika appar för att lösa, i en enda app. Crona kallar det för “The Power of 1!”

Här är några av sakerna du kan göra:
• Stämpling och tidregistrering
• Dagsrapporter och dokumentation av tid
• Statistik
• Översikt över avtal
• Uppgiftslistor
• Dokumentation av arbete med bilder
• Orderregistrering
• Godkännande av timrapporter
• Godkännande av fakturor
• Nyckeltalsrapporter
• Varuflyttning
• Flyttning av objekt (säsongsförvaring)
• Lagerinventering
• Beställning
• Varumottagning
• Formulär ifyllning
• Reseräkningar

Bokföring och Ekonomi

Crona Quick har en komplett integrerad bokföring med fördelar som överträffar de största ekonomisystemen. Med en sömlös integration av ekonomimodulen i hela systemet har du alltid tillgång till uppdaterade kundsaldon direkt i ordersystemet, samt avancerad projektredovisning för kapitalvaror.

Kalender

Crona Quick ger dig en sömlös integrerad översikt över resurser, tidsanvändning och uppgifter. Med kalender- och resursstyrningsfunktionerna i Crona Quick har du full koll på resursbehov, kapacitet och tidsanvändning oavsett om du driver en verkstad eller annan typ av verksamhet.

Butik

Crona Quicks kassamodul gör Quick3 till ett komplett butikssystem. Det kan inte bli enklare! Kassamodulen är fullständigt integrerad i Quick3, vilket innebär att priserna alltid är uppdaterade och information om lagerstatus, varor i beställning och så vidare finns tillgänglig.

Verkstad

När det kommer till verkstad är Crona Quick marknadens i särklass smidigaste system. En ultimat verktygslåda helt enkelt. Med Crona Quick kan du spara servicehistorik på kapitalvaror och kunderna kan se servicehistoriken för sina fordon på nätet med den praktiska webblösningen.

E-handelslösning

Med Crona Quicks webblösning kan du skapa en skräddarsydd e-handelsplattform som passar perfekt för din verksamhet. Välj och lägg till moduler efter dina behov för att skapa en kostnadseffektiv och professionell webbplats där dina kunder enkelt kan navigera sig fram.

Lager

Med mer än 30 års erfarenhet av lager och logistiklösningar har Crona den kunskap som krävs för att utveckla de lösningar som kunderna älskar. Med det här kan du automatisera lagerhanteringen.

CRM och försäljning av kapitalvaror

Verktygen för kundrelationer (CRM) som ingår i grundversionen av Crona Quick ger allt du behöver för att ge dina kunder bästa möjliga uppföljning.

Säsongslagring

Erbjuder du vinterförvaring av båtar, motorcyklar eller däck? Eller kanske uthyrning av båtplatser under sommaren? Då är Crona Quick lösningen för dig!

E-Signering

Med bara några klick kan du skicka offerter, beställningar, kontrakt och andra dokument för att bli undertecknade. Snabbt – enkelt – säkert.